2009/09/07

090908DIY[MMSC85sketch Challenge-Whiff草莓女孩]/婷子

090908MMSC17.JPG


 


上週的同一天我收到了期待很久的東西,所以我很興奮!!^^
可沒幾天到了週末時,卻因故受了點傷,整個背都黑青,手也小扭,讓我覺得很掃興@@
果然開心之後就有不好的事情會發生><
反正身體也不太能動,索性就把韓劇[妻子的誘惑]拼完.--->這回要謝謝好友PING給的片子^^

其中一包.....是因為參加MMSC sketch Challenge而認識的華人朋友JENI.
因為她而讓我覺得參加國外的sketch Challenge原來是件這麼神奇的事情!!
透過一個sketch Challenge活動,我才知道每一個sketch Challenge背後是有多少人的努力.
她是設計團隊的一員,她們每個人除了自己的工作、家庭,還有每週的出題和範例.
甚至還會到每個參加的朋友家裡給你意見.
尤其是MMSC的設計小組們,每個人都好熱情和親切,讓我不管怎樣都想追隨大家^^
還因此特別問了耰耰有關語法的部份,把一些LOGO崁入.
因為一個活動,讓我學到很多,還認識一個好朋友,我好開心啊!!

JENI知道我最近喜歡嚐試著用COPPIC上用,需要一些圖卡,於是從遙遠的美國寄了將近50張的圖卡.
JENI還特地幫我分成二大類,一個就是我們都在用的T娃和姐妹系列,一個是比較鄉村復古台灣沒有的.
吼~~我好感動哦!!而且還是最新款的,有些甚至台灣都還沒上市呢!!呵~~~突然有點驕傲了!!

而且很奇怪,我直接拿圖卡用COPPIC上色,我發現..怎麼都不會暈開????
而且非常不會吃水,顏色更接近原色沒有跑色耶!!
下回要拿那個紙去復興美工問問老闆到底台灣有沒有,上起來的感覺真的太不一樣了.
不但失誤減少、省水、且滑度很夠很好推色,太贊了.

所以決定這回就拿一個我最不善長的鄉村系列-草莓女孩.
上完顏色時覺得很滿意,別小看這張圖,是花了我之前所有圖卡的2.3倍時間.
因為它好細部啊@@光草莓就分散在各處,一個個畫,面積小的就很難利用COPIC做推色漸層了.
所以配色漸層就變的很重要了.總之畫完它我好累哦!!
可是我很喜歡!^^
可惜我的背景...沒有小巧可愛的草莓可以搭配,只有大大的草莓,一搭...就變成可愛型的了.
我....做不出JENI的優美啦!!

謝謝JENI的圖卡^^


還有啊~~原來這女孩在國外叫Whiff



MMSC85sketch Challenge


4 則留言:

  1. Hi Lily,
    I know you spent almost 2 hours coloring the copics and the colors came out beautifully on this Whiff of Joy Strawberry Girl Stamp. I'm glad you found the images useful and exciting! It also takes me a long time to color using Copics too! But it is so worth the effort because the colors are smooth and rich. Great job using our sketch too. Thank you for your kind words about our Design Team, we so appreciate it! xox ~Jeni & MMSC DT

    版主回覆:(09/07/2009 08:08:03 AM)


    Jeni & MMSC DT
    You certainly do not know ... I would not speak the language of the one to find you in foreign countries is a very fate thing.
    In particular, Jeni also helped me to do some LOGO settings, but also told me that attention, even from the United States send to Taiwan graphics card to me so I am really very moved.
    Thank you (hug) ^ ^

    回覆刪除
  2. Lovely card. Very nicely painted with very pretty colors. The Midnight Madness sign Team thanks you for playing with us this week and we will be looking for your entry next week too!!

    Phyllis - Midnight Madness Design Team

    版主回覆:(09/08/2009 08:13:57 AM)



    HI Phyllis: It is a pleasure to see your message ^ ^
    Thank you, Midnight Madness Design Team, look forward to next week to continue ^ ^

    回覆刪除
  3. Very beautiful card! Your coloring and the dry embossing are wonderful! I love coming to see your work. Thank you for joining us this week. Look forward to seeing more from you in the coming weeks.

    Carolyn MMSC DT

    版主回覆:(09/08/2009 08:15:12 AM)



    Carolyn:
    I have a name for your friendliness, because my good friend named Jesus with you ^ ^
    Thank you, I will continue to try ^ ^

    回覆刪除
  4. Hi Lily:
    This is so sweet and adorable. All the time spent was well worth it because this is so pretty. What an inspiration. Thank you for playing MMSC this week. Look forward to seeing more of your creations

    Carol
    MMSC-GDT-September

    版主回覆:(09/08/2009 08:16:37 AM)



    Hi Carol:
    This is too much coincidence, and I a good friend to immigrate to Canada, she told you namesake ye!! Oh ~

    Because the strawberry girl, so I was thinking about looking for simply asked to do some background, unfortunately I do not have lovely paper, had to cover the seal with the SU, the result into a lovely card of Luan.

    回覆刪除